Als je een motor kiest moet je rekening houden met verschillende factoren. Deze zijn voor iedereen anders. Misschien is de kracht van je motor het belangrijkste of hoe ecologisch deze is. Hieronder kan je de meest voorkomende types en hun voordelen terugvinden.
115 MULTIJET FIAT
VERMOGEN EN ECOLOGIE
Euro 6 Multijet 2 Vermogen: 115 pk bij 4.000 toeren/min Koppel: 290 Nm bij 1.750 toeren/min Cilinderinhoud: 2.000 cm3 Verbruik (*): -6% vs. Euro 5+ -25% vs. Euro 4
VOORDELEN:
Het beste op het gebied van gewicht en verbruik
Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)
Nieuwe versnellingsbak met 6 versnellingen
Meer koppel dan 115 Multijet Euro5
Verdere verlaging van het verbruik
Uitsluitend verkrijgbaar voor de versies bestelwagen
Turbocompressor met variabele geometrie en intercooler
130 MULTIJET FIAT
DE BESTSELLER
Euro 6 Multijet2 Vermogen: 130 pk bij 3600 toeren/min Koppel: 320 Nm bij 1800 toeren/min Cilinderinhoud: 2.300 cm3 Verbruik (*): -3% vs. Euro 5+ -20% vs. Euro 4
Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.
VOORDELEN:
De best verkochte versie, met verbeterd verbruik
Hoog, praktisch constant koppel 1.800 bij 3.000 toeren/min.
Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)
150 MULTIJET FIAT
VOOR IEDEREEN DIE OP ZOEK IS NAAR MEER
Euro 6 Multijet 2 Vermogen: 150 pk bij 3.600 toeren/min Koppel: 380 Nm bij 1.500 toeren/min Cilinderinhoud: 2.300 cm3 Verbruik (*): -3% vs. Euro 5+ -29% vs. Euro 4
Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.
VOORDELEN:
Turbocompressor met variabele geometrie
Meer vermogen bij hetzelfde verbruik in vergelijking met 130 Multijet Euro5+
Koppel (380 Nm: + 30 Nm vs. Euro 5) praktisch constant tussen 1.500 en 2.500 toeren/min.
Toegestaan maximum gewicht verhoogd tot 44 kwintalen voor de versies Ducato Maxi, met een nieuwe, specifieke versnellingsbak
Uitstekende verhouding tussen gewicht, verbruik en uitstoot
Het beste alternatief voor de bestseller 130 HP
Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)
180 MULTIJET FIAT
SIMPELWEG DE BESTE
Euro 6 Multijet 2 Vermogen: 177 pk bij 3500 toeren/min Koppel: 400 Nm bij 1500 toeren/min Cilinderinhoud: 2.300 cm3 Verbruik (*): -19% vs. Euro 5+ -29% vs. Euro 4
Ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met 6 versnellingen.
VOORDELEN:
Turbocompressor met variabele geometrie
Hetzelfde vermogen en hetzelfde koppel van 180 Multijet Euro5+, maar 40 kg lichter
-19 % verbruik
Beurten elke 48.000 km (of 2 jaar)
* het verbruik verwijst altijd naar een bestelwagen in een gemengde cyclus
Bron: Fiatcamper
2.0 FORD ECOBLUE 130 PK
MEER FLEXIBILITEIT
Vermogen: 130 pk (96kW) Koppel: 385 Nm
VOORDELEN:
Levert een evenwicht in prestatie
Levert extra kracht en koppel wanneer nodig om het Maximaal Treingewicht (GTW) en het geremd trekgewicht te verbeteren zonder compensatie op de uitstoot
2.0 FORD ECOBLUE 170 PK
Meer kracht
Vermogen: 170 pk (125kW) Koppel: 405 Nm
VOORDELEN:
Meest krachtige motor
Ideaal voor het vervoeren en trekken van zware ladingen
Zonder in te geven op brandstofverbruik
Bron: Fiatcamper
EEN AUTOMAAT OF NIET?
De techniek van een automatische versnelingsbak verschilt niet veel van een handgeschakelde versnellingsbak. Alleen de bediening is anders. Het enige wat jij hoeft te doen is gas geven en remmen want schakelen gebeurt automatisch. Ook tussentijds ontkoppelen hoeft niet meer.
Een automatische versnellingsbak is mogelijk bij een Fiat, Ford en Iveco maar niet bij een Renault of Citroën. Bij Fiat is het vooral aan te raden bij 150 pk en 180 pk.
Meer een avontuur dan een reis, deze tocht die camperaars ondernemen door het fascinerende Marokko onder leiding van politie-inspecteur Guy Schoeters. Ze zijn in veilige handen wanneer ze meer dan een maand lang onderweg zijn over uitdagende wegen, door bergachtige landschappen en in verschroeiende woestijnen.
De Etrusco 640 is een super uitgeruste campervan die je van alle flexibiliteit tot reizen voorziet door: – Een prachtig cool interieur. – Draaibare bestuurders -en passagiersstoel. – Uitschuifbare salontafel. – Een uitgebreide keuken groot werkblad. – Praktische badkamer met raam. – Navi + achteruitrijcamera XZENT F270. – Grote garage. – Twinbedden. – 2 isofix […]
Een slimme stad! Göteborg, in het vooruitstrevende Zweden, mag zich vanaf 2020 European Capital of Smart Tourism noemen. Dit wil zeggen dat de stad innoveert op vlak van cultureel erfgoed, toegankelijkheid, duurzaamheid en digitalisering. Daarom mag ze een jaar lang de hashtag #EUTourismCapital gebruiken. De stad verbaast dan ook op verschillende vlakken.Als je met de […]